Autoalarmy


Zkušenost jednoho motoristy

V článku „Chcete příklad?“ uvádíme jednu zkušenost montážního střediska, jak se dá zpackat montáž a znepříjemnit zákazníkovi život. O tom, že to nebyl ojedinělý příklad, svědčí Vaše ohlasy a e-maily. Za všechny uvádíme jeden, tentokrát z pohledu zákazníka, který se obrátil na náš slovenský portál.  

  

(přeloženo ze slovenštiny)

  

Dobrý den,

Měl jsem zájem o autoalarm, na internetu jsem našel Vaši stránku, chtěl jsem Magicar 9000B + automatické zapínání světel OSV VW Group.  Na internetu jsem také našel firmu z Košic (název zatím neuvádím) na montáž autoalarmu a osvětlení (zima – léto). Tam mě informovali, že oni nakoupí alarm od vás levněji, než když si ho koupím sám. Montáž trvala den a půl, jde o Škodu Octavia SLX r. v. 1997 (centrál bez dálkového ovládání, okna v elektrice). Zaplatil jsem 10.500 Sk (prý super cena) ale, že momentálně nemá razítko, tak záruční list potvrdí později (moje chyba). Funguje, teda aspoň dálkové ovládání centrálu i dálkový start. Ale zámek dveří řidiče se prý pokazil při zkoušení centrálu, otevřít klíčem se nedá, ale na co klíč, když teď mám dálkové ovládání. Do dveří dal nějakou pružinu, aby čudlík stále tahala dolů, protože jinak stále vyskakuje nahoru (je to prý chyba jednotky centrálu v autě a ne chyba alarmu). Osvětlení léto – zima jde tak, že se mi zapínají světla jen vpředu, osvětlení přístrojovky nejde a ani zadní světla, ale nač, když policajti auto prohlížejí většinou jen zepředu. Prý OSV VW group se nedá namontovat s alarmem, univerzální by prý fungovalo. Moje nervy v háji, je 10 hodin, v noci cestuji domů.
Ráno jdu k autu, zkouším dálkový centrál a nic – baterka totálně vybitá. Telefonuji do montážní firmy, odpověď – máte starou autobaterii, už při montáži se musela dobíjet. Půjčuji si téměř novou autobaterii z dieselu 70 Ah, po třech hodinách je totálně vybitá. Nabiju ji a jedu do Košic. Tentokrát je to prý v automatickém zapínání světel léto – zima, následuje jeho demontáž, ale zkrat trvá dále. Montážník tvrdí, že chyba je někde jinde, že je třeba škodovácký servis. Druhý den jedu do značkového servisu, autoelektrikář zprvu tvrdí, že je tu velký odběr a po 6 hodinách opravy konstatuje, že ať si koupím novou autobaterii a že to bude v pořádku. Zaplatil jsem 2046 Sk a v naději jedu domů.

Druhý den to samé – baterie totálně vybitá. Moje story se zkratem pokračuje. Následuje návštěva druhého značkového servisu v jiném městě. Po 4 hodinách kontroly elektroinstalace, mi elektrikář ukazuje napojený kabel na spínací skříňku a ten že vytváří trvalý zkrat 4 ampéry. Izolace kabelů k alarmu byla katastrofální, a že diagnostika mu ukazuje špatné zámky ve dveřích a i nějaké nesmyslné signály, že v tomto typu Octavie mají zámky dveří samostatnou řídící jednotku a že řídící jednotka centrálního zamykání nemá master funkci. Jsou tam nějaké datové vodiče ve dveřích, a že se na ně nemá nic připojovat. Žádám ho, aby odpojil zkratující kabel, abych mohl s autem jezdit. Jeden zámek prý stojí okolo 5.500 Sk a abych si rozmyslel investici. Zaplatil jsem další tisícovku, ale aspoň se mi nevybíjí baterie. Můj montážník naleznutý po internetu mi teď raději nezvedá telefon. Když spočítám čas, nervy, benzín a mou předešlou investici, lituji, že jsem vůbec autoalarm chtěl. Autoalarm radši nezkouším, nevím, zda se trvalým zkratem nepoškodil. Nastavil jsem servisní režim, přepínač léto – zima mám vymontovaný.

S pozdravem

                pan D.        

 Na závěr:

Někteří zákazníci nám mají za zlé, že chceme, aby si alespoň složitější zařízení nechali namontovat u firem, které jim doporučíme. Radši by se obrátili na známého, který jim to namontuje levněji, případně „za flašku“. Nikoho neodsuzujeme, pouze se snažíme o maximální spokojenost našich zákazníků. Podotýkáme, že bez jediného halíře z ceny montáže… 

Po 15 letech práce s autoalarmy máme zkušeností přeci jen o trochu víc. A nemáte-li štěstí, „ušetřené“ peníze za montáž Vás můžou vyjít pěkně draho, tak jako v tomto případě. 

Diskuse

Diskusní příspěvky
Trochu mimo, ne?Dan11.12.2008 o 12:32