Autoalarmy


Patrol S1 Touch - autoalarm s dotykovým displejem

Dotyk (Touch) – je slovo, které podnítilo vývojáře snad ve všech výrobních odvětvích, aby se vybrali směrem, který je pro lidi při ovládání nejpřirozenější. Znáte to nutkání dotknout se něčeho, co se Vám líbí, i když je to nebezpečné? Samozřejmě, tehdy už zaúřaduje zdravý rozum a nedovolí Vám provést to, co byste jinak bez rozmýšlení udělali. Ale proč se dotýkat nebezpečných věcí, když se kolem nás vyskytují věci bezpečné, které můžeme pro zvýšení pohodlí ovládat přímo dotykem prstu, anebo tímto způsobem ovládat vzdálené zařízení.

 

Umíte si představit výrobce mobilního telefonu, který by ve svém portfoliu neměl mobil s dotykovým displejem? Nebo přehrávač MP3, fotoaparáty, navigaci? Dotykové displeje palubních počítačů v automobilech už rovněž nejsou žádnou novinkou.

 

Nadešel tedy čas i pro výrobce autoalarmů, aby svým zákazníkům nabídli podobné inovace, které majitelům vozidla ještě více zvýší komfort.

 

První a zatím také jediný autoalarm s dotykovým displejem, který se v Čechách prodává,  je model PATROL S1 TOUCH. A nejedná se o jednoduchou „hračku“ z Číny, ale o profesionální dvoucestný autoalarm s dálkovým startem motoru a obrovským množstvím funkcí a možností.

 

Nejdůležitější část autoalarmu (pro majitele) je samozřejmě dálkový ovladač.

Touch_DO.jpg

Kulaté tlačítko pod displejem, je jediné tlačítko na ovladači. Aktivuje se jím displej a dotykem na displej se pokračuje v dalších potřebných úkonech, resp. funkcích. Svými rozměry 80 x 41 x 15 mm a malou anténou může připomínat miniaturní mobil. Jeho váhu 39g jako zátěž určitě nepocítíte. Ovladač je tedy možné připnout přímo na klíčenku s klíči od vozidla.

 

Nad displejem se nachází senzor světla a miniaturní LED, která indikuje poplach, nebo upozornění od alarmu. Ochranné silikonové pouzdro na tento ovladač je součástí balení alarmu a je upraveno tak, aby byl volný přístup prstů k dotykovému displeji.

 

Barevný displej je příjemný pro oči a ikonky velké – srozumitelné, proto umožňují jednoduchý pohyb a orientaci v menu.

 

Displej mobilního telefonu je v případě silného slunečného záření špatně čitelný, tento ovladač ale dokáže v takovém případě přepnout barevný displej do kontrastního černobílého režimu.

 

Ovladač je vybaven vibračním, zvukovým a hlasovým upozorněním v anglickém a španělském jazyce.

 

Dotykem na ikonku DEMO režim se zobrazí všechny animace a zvuky různých druhů poplachu nebo funkcí ovladače. Samozřejmostí je možnost nastavení času, data, formátu zobrazení času, také čas buzení, vibrování, tóny a melodii.

 

Alarm umožňuje nastavení osobního PIN-kódu, který bude vyžadován u některých funkcí jako například deaktivace alarmu, dálkový start a podobně.

 

Pro některé funkce, které vyžadují zadávání čísel nebo písmen, jsou připraveny ikony ve tvaru kláves.


klavesnica.jpg


Pro lepší orientaci jsou všechny ,,obrazovky,, ovladače a také jednotlivé pozice ikon pojmenované např.P1K1. Následně lze pomocí manuálu a tohoto kódu najít odkaz na informaci, která vysvětluje funkci ikonky.

 

ikony__manual_Patrol.jpg


Při každém dotyku na aktivační ikonku ovladače se zobrazí symbol antény a ikonka TX, což představuje vysílání signálu. Tak jako u mobilních telefonů, také zde má každá ikonka svoje opodstatnění, kterého je nutné si všímat. Např. zmiňovaná ikonka TX se změní na RX pokud je potvrzeno provedení povelu alarmem.

 

               ant__na.jpg          TX.jpg          RX_1.jpg


Přiblížíme si tedy funkce alarmu:

 

Patrol S1 Touch je na funkce bohatý, od základních až po speciální...

 

Samozřejmostí jsou jako téměř u všech dvoucestných alarmů funkce: Zapnutí a vypnutí alarmu, Tiché zapnutí a vypnutí alarmu, Zamykání a odemykání vozidla, Vyhledání vozidla, Zapnutí alarmu s vypnutím snímačů, Protiúnosový režim a podobně. Tyto základní funkce se na displeji zobrazí zřetelněji než u nynějších dvoucestných ovladačů, případně jsou animované.

 

Například při aktivaci alarmu zobrazí ovladač výraznou animací nezavřené dveře, kapotu nebo kufr, přičemž ještě upozorňuje akustickým pípáním.

 

auti__ka.jpg


 

Další z funkcí umožňuje alarm aktivovat v případě potřeby i s motorem v chodu. Pokud nejste z jakéhokoliv důvodu v autě a motor přitom běží, lze alarm aktivovat. Doba běhu motoru je buď neomezená anebo je možné ji nastavit na 15, 30 nebo 45 minut. V případě poplachu se motor automaticky vypne.

 

Zajímavou funkcí pro lidi, kteří nakupují v hypermarketech, nebo parkují na velkých parkovištích může být funkce Parkovací pozice, která umožňuje zaznamenat 6-místné číslo anebo název parkovacího místa. Pomocí grafické klávesnice je tedy možné si zaznamenat číslo parcely, vjezdu či koridoru na parkovací místo.

parkovanie.jpg


V případě placeného parkoviště je zase pomocí funkce Parkovací stopky možné nastavit odpočítávání času.

 

Těchto speciálních funkcí nabízí alarm více. Můžeme vzpomenout Startování od teploty, Dvou-úrovňové odemykání, Časovač upozornění, Přehled vyvolaných poplachů, Nastavení času buzení, Nastavení obrázku pozadí, Napětí autobaterie, Zapnutí šetřiče baterie a jiné.

 

Funkce dálkového startu nechybí mezi speciálními funkcemi, mnoho lidí jistě využije komfort, kdy si může auto v létě vychladit nebo naopak v zimě vyhřát ještě před nástupem do vozidla.

 

Baterie v ovladači je lithiová a lze ji dobíjet způsobem, který Vám v daný okamžik bude lépe vyhovovat a to buď auto-adaptérem, síťovým adaptérem, nebo přes PC pomocí USB mini konektoru. Jedno plné nabíjení trvá přibližně 50 minut a výdrž baterie je až 5 dní. Stav baterie může ovlivňovat dosah ovladače a proto si na ovladači můžete zvolit hned několik způsobů šetření baterie. Například nastavením intenzity podsvícení v 5 stupních, anebo nastavením doby aktivního displeje. Tato funkce nastavuje dobu v sekundách, během které bude displej rozsvícený.

 

                                       __etrenie_bat__rie_2.jpg                          jas_displeja.jpg

Funkce Šetření baterie radikálně omezí některé funkce ovladače, proto je vhodná při dlouhodobé nečinnosti vozidla (např. na dovolené).

 

Je dobré zmínit, že u klasických dvoucestných ovladačů je nutné tlačítka tisknout krátce nebo dlouze při aktivaci/deaktivaci funkce a v případě dotykového ovladače se jedná o dotyk krátký, nebo na 2 sekundy (podržení).

 

Těsně nad displejem je indikační LED dioda, která blikáním potvrzuje vykonávanou činnost.

 

Alarm rovněž disponuje 6 pomocnými výstupy (ovládání kufru, stropní světlo...), přičemž jejich funkci nebo délku trvání impulzů je možné zvolit ze čtyř možností pro každý výstup.

 

Další možnosti alarmu naleznete v programovacích tabulkách v uživatelském manuálu,  stejně jako všechny ostatní potřebné informace o používání alarmu Patrol S1 Touch.

 

Alarm také disponuje tlačítkovým jednocestným ovladačem, přičemž funkce tlačítek jsou stejné jako funkce ikonek zobrazených na první straně dotykového ovladače. Také tento ovladač má indikační diodu (červenou), která indikuje stisknutí tlačítka, resp. vysílání.

Patrol_SDO_S1_Touch.jpg 

Autoalarm Patrol S1 Touch je jednoznačně zajímavou novinkou mezi autoalarmy jak svými funkcemi, tak i samotným dotykovým ovladačem.

 

Závěr

 

Alarm umožňuje využívat mnoho komfortních funkcí, které nejsou v této kategorii výrobků běžné. To umožňuje jednak velký grafický displej a také jeho dotykové provedení. Po prvním ,,okouzlení“, kdy člověk zkouší co všechno alarm a ovladač dokáže a zákonitě  to odnese baterie (tak jako i u nového mobilu), přichází „vystřízlivění“ a využívání pouze oblíbených, či potřebných funkcí. Ale i tyto jsou podávány s vyšší přidanou hodnotou než u běžných dvoucestných ovladačů.

 

Široké možnosti konfigurace alarmu a také mnoho vstupů, resp. výstupů zase umožňují přizpůsobit alarm k různým typům vozidel, případně využívat výstupy na ovládání přídavných zařízení vozidla nebo karavanu.

 

Alarm má i své nedostatky, které vycházejí buď z principu, nebo jsou brány jako jeho vlastnost. Například nutnost nabíjení baterie v Touch ovladači, nerozlišování konkrétního dvou-úrovňového senzoru (alarm rozlišuje pouze úrovně senzorů), alarm nepodporuje ovládání světel výstražným trojúhelníkem a alarm je dodáván bez senzorů teploty.

Diskuse

Diskusní příspěvky
pripomienkaalex14.10.2011 o 07:05
doplnění infoEMU10.12.2012 o 20:45