Autoalarmy


Konec zmrzlým a rozpáleným autům!

 Konec zmrzlým a rozpáleným autům!

 

Studené sedadla, zamrzlá okna a mráz v celém autě v zimním období a v létě pojízdná sauna? Toto běžně zažívá většina z nás. Ale co kdyby to bylo naopak? Přijít v zimě do příjemně vyhřátého a v létě pěkně vychlazeného auta. No kdo by to nechtěl? Není v tom žádný problém! Ideálním řešením na zimu i léto je dálkový start. 

 

Vyhřátí vozidla v zimě existuje na trhu již několik let. Řešením bylo buď nezávislé topení, hovorově "bufík" nebo autoalarm s dálkovým startem. Výhodou nezávislého topení kromě vyhřátí vozidla, nebo rozmrazení oken je, že ještě předehřeje motor, který se tak méně opotřebovává. Nesmíme zapomenout, že při zmíněném řešení vyhřátí automobilu se bere v úvahu i typ vozidla, čili pokud vlastníte SUV nebo vozidlo vyšší třídy, může se cena pořízení vyšplhat až na 41 000,- Kč, a to bez montáže. V případě automobilů střední třídy se ovšem také nedostanete pod 27 500,- Kč. Pro malé vozy se cena pohybuje kolem 22 000,- Kč. 

 

Z autoalarmů, které podporují funkci dálkový start jsou na českém trhu velmi populární alarmy značky Magicar - modely M880 a M1090. 

 Magicar_ovl.jpg

Oba se vyrábí ve dvou verzích, a to v analogovém zapojení, resp. v zapojení do CAN BUS sběrnice. 1090 je nejvyšší řada z portfolia této značky a jeho cena i s montáží činí přibližně 14 000,- Kč. V této ceně máte kvalitní autoalarm s dálkovým startem, plovoucím kódem poslední generace, který brání pokusu o jeho naskenování a mnoho dalších funkcí. 

 

Zařízení jsou kompatibilní s vozidly s manuální i automatickou převodovkou. Není však možné je namontovat do novějších vozidel, které mají spínací skříňku s inteligentním klíčem. 

 

Pro majitele těchto vozidel je již na trhu řešení, a tím je novinka od kanadského výrobce ADS Inc. - iDataSTART. Tento produkt je určen pro vozidla značek Mercedes-Benz, BMW a MINI. 

 

Popišme si jej trochu blíže. Jeho velkou výhodou je, že se ke startování používá originální dálkový ovladač od vozidla, čili nejsou potřeba žádné doplňkové ovladače. Stisknutím tlačítka zamknutí (LOCK) 3x po sobě se automaticky vozidlo nastartuje. Tehdy se buď spustí topení nebo klimatizace a auto se nám vyhřeje nebo vychladí. Čas, který bude vozidlo nastartováno lze nastavit od 3 až do 35 minut. 

BMW_MB_keys_1.jpg 

Po nastartování je vozidlo samozřejmě uzamčeno, čili není třeba se bát, že by s ním někdo odjel. Je k tomu totiž zapotřebí originální ovladač, bez kterého se s autem nikdo nepohne. Abychom měli přehled o tom, že je vozidlo nastartováno - systém nás informuje blikáním směrovek. 

 

Na rozdíl od klasických dálkových startů, produktu není potřeba nechávat v autě druhý dálkový ovladač - při instalaci se využívá datový klon dálkového ovladače. Montáž usnadňuje T-kabeláž s originálními konektory z kvalitních materiálů, a není tedy nutná žádná modifikace nebo zásah do elektroinstalace. Přesto jsou ale namontování, jakož i samotná koupě, možné pouze ve vybraných montážních střediscích, které prošly odborným školením a garantují profesionální montáž a záruku. Bližší informace o produktech a servisních střediscích, které iDataSTART montují v rámci České republiky nebo Slovenska najdete na: www.idatastart.cz


Instalace je možná do vozidel s bezklíčovým (keyless), jakož i s klíčovým (key) systémem. Aktuálně je systém určený pro vozidla s automatickou převodovkou, ale výrobce plánuje rozšíření portfolia o systémy i pro vozy s manuální převodovkou. Myslelo se i na "šetření" dieslových motorů, to znamená, že u nich je start opožděn, aby korektně proběhlo žhavení.

V následující tabulce jsme shrnuli výhody a nevýhody výše uváděných produktů.

Tabu__ka_cz_3.jpg

Diskuse

K tomuto tématu nebyl přidán žádný diskusní příspěvek
Tak neváhejte a buďte první, kdo přidá příspěvek