Autoalarmy


Dá se vyhnout pokutám?

Policisté měřící rychlost. Toto už bereme všichni jako samozřejmost a bez nich si už snad ani neumíme představit naše cesty. V posledních letech se jich na silnicích objevuje čím dál tím víc. Většina z nás přispívá do státního rozpočtu nemalými částkami za pokuty, které od nás páni policisté vyberou. Samozřejmě, že maximální povolené rychlosti jsou prioritně nastaveny tak, aby byla co největší bezpečnost na silnicích. Ze zkušenosti však víme, že se velmi často policisté objevují na úsecích, kde nejde o bezpečnost silničního provozu, ale tam, kde je velká pravděpodobnost, že budou mít úspěch a naměří co nejvíce řidičů, a tím vyberou více pokut.

Dopravní značky upozorňující na maximální povolenou rychlost jsou kvůli bezpečnosti, ale paradoxně neustálé sledování tachometru, aby řidič náhodou nepřekročil rychlost, může vést ke zbytečným kolizím či dopravním nehodám.

Proto se řidiči stále více snaží najít způsob, jak se pokutám vyhnout. A samozřejmě nemyslíme tak, že budou dodržovat maximální povolené rychlosti. Již několik let jsou na trhu zařízení, které mohou pomoci nedostat pokutu za rychlost.

Jsou dvě skupiny těchto zařízení a sice ty, které nám jen oznámí, že v daném úseku se měří rychlost - tzv. antiradary a ty, které dokáží policistům znemožnit, aby dané vozidlo naměřili - tzv. laserové rušičky. Antiradary můžeme rozdělit do dvou skupin - s montáží a bez montáže. Ty bez montáže - přenosné - můžete používat ve více autech, ale mají menší citlivost upozorňování na měření rychlosti. Jsou samozřejmě levnější než ty, které vyžadují odbornou montáž.

U nás se měří rychlost na silnicích následujícími způsoby:

Mikrovlnné měřiče rychlosti

Laserové zaměřovače

Mobilní úsekové měření

Stacionární úsekové měření

První skupina radarů - mikrovlnné měřiče rychlosti - nazývají se jako Dopplerova měřiče rychlosti - fungují na principu vysílání elektromagnetického záření, které se následně odráží od vozidla zpět k radaru. Jsou to radary Ramer 7M a AD9. Mohou být ať už trojnožky, "bradavice" či stacionární radary. Antiradary na ně dokážou velmi dobře upozorňovat. Ověřené a velmi používané značky jsou Beltronics a Escort. Důležité upozornění: radarové detektory nefungují při atermických (pokovených) sklech.

Laserové měřiče tzv. LIDAR fungují tak, že vyšlou infračervené impulzy směrem k vozidlu, které se následně odrazí zpět k měřiči, a tak se vypočítá rychlost. I na tento typ měřičů dokáží antiradary upozornit, ale tehdy už jste naměřen. V tomto případě je ideální kombinací antiradar spolu s laserovou rušičkou, která dokáže policistům znemožnit, aby Vás naměřili. Za její použití však můžete dostat pokutu. Výhodou ale je, že je velmi těžké dokázat, že jste rušičku používali. Ověřenou značkou laserových rušiček je LASER INTERCEPTOR.

Ani ti, kteří si pořídili antiradar si nemohou být jisti, že je nezměří. Existuje totiž další způsob měření, tzv. měřiče POLCAM, které nevysílají žádné vlny, či laser - měří tak, že policisté ve svém vozidle vyhotovují videozáznam o Vašem přestupku. Je tedy jasné, že při rychlé jízdě je třeba dávat pozor na auta, které předjíždíte nebo ty, které by Vás při rychlé jízdě začali pronásledovat.

Poslední skupinou je stacionární úsekové měření, při kterém rychlost v daném úseku měří dvě kamery, a to tak, že první Vás vyfotí při vjezdu a druhá na výjezdu daného úseku, a tak vypočítají Vaši rychlost. Zaznamenávají při tom SPZ vozidla. Stejně i na tento typ měření upozorňují antiradary Beltronics a Escort.

Pokud se chcete vyhnout pokutám, doporučujeme dodržovat maximální povolené rychlosti, případně pouvažovat nad koupí výše zmíněných zařízení.

Za rychlou jízdu hrozí vysoké pokuty nejen u nás, ale i v okolních státech. Zde máme stručný přehled sousedících států i států přes které se jde do oblíbeného Chorvatska.

Pokuty__.jpg

Diskuse

K tomuto tématu nebyl přidán žádný diskusní příspěvek
Tak neváhejte a buďte první, kdo přidá příspěvek